بهینه سازی برای موتور جستجوی گوگل ، سئو، اهمیت متا تگ توضیحات - قسمت دوم پرینت

  • 0

گوگل
برگرفته از
Google Webmaster Help Forum

چگونه وبسایت خود را برای موتور جستجوی گوگل بهینه سازی کنیم ؟
(قسمت دوم)
 
 از متا تگ های"description"  استفاده کنید

خلاصه هایی را می توان برای هر صفحه تعریف کرد؛

متا تگ description یک صفحه، خلاصه ای از آنچه در صفحه است را به گوگل و سایر موتورهای جستجو ارائه می دهد (1). در حالی که عنوان صفحه ممکن است شامل چند کلمه و یا یک عبارت باشد، توضیحات متا تگ یک صفحه ممکن است شامل یک و یا دو جمله و یا یک پاراگراف کوتاه باشد. Google Webmaster Tools  یک بخش تجزیه و تحلیل محتوای (content analysis section) مفید را ایجاد می کند که به شما در مورد هر متا تگ description شرح می دهد که آیا بیش از حد کوتاه، و یا بلند است، و یا بیش از حد تکرار شده است (اطلاعات مشابهی همچنین برای تگ های  <title> نشان داده می شود). مانند تگ <title>، متا تگ description در داخل تگ <head> سند HTML شما قرار داده می شود.

 
متا تگ توضیحات- سئو - بهیننه سازی


مزایای متا تگ
description چیست؟
 
متا تگ های Description دارای اهمیت هستند، زیرا گوگل ممکن است از آنها به عنوان snippets برای صفحات شما استفاده کند. توجه داشته باشید که عبارت "ممکن است" در این جا استفاده شد زیرا گوگل ممکن است یک بخش از متن مرتبط صفحه سایت شما را چنانچه به خوبی با جستجوی کاربر تطبیق داشته باشد، انتخاب کند. همچنین گوگل ممکن است از description سایت شما در پروژه دایرکتوری باز (Open Directory Project) استفاده کند اگر سایت شما در آنجا وجود داشته باشد.
 
اضافه کردن متا تگ های Description به هر یک از صفحات همیشه یک روش خوب است زیرا گوگل نمی تواند خلاصه خوبی از متن را در snippet پیدا کند. Webmaster Central Blog دارای مطالب آموزنده ای در مورد بهبود snippets ها با متا تگ Description های بهتر است.
 
 
کلمات در snippet پررنگ می شوند زمانی که کاربر به جستجوی آنها می پردازد (2). این امر به کاربر سرنخ هایی می دهد که دریابد آیا محتوای موجود در صفحات با آنچه وی به دنبال آن است مطابقت دارد یا نه. شکل شماره (3) مثال دیگری است که یک snippet از یک متا تگ description را در یک صفحه حاوی یک مقاله (که به طور ایده آل متا تگ description منحصر به فرد خود را دارد) نشان می دهد.


جستجوی گوگل - سئو - اسنیپت

 "بهترین شیوه ها"
 
محتوای صفحات را به دقت خلاصه کنید

توصیفی را بنویسید که هم به کاربران آگاهی دهد و هم آنان را مشتاق سازد تا متا تگ description شما را بصورت snippet در جستجوی نتایج ببینند.

توجه:
  • متا تگ description ای را ننویسید که هیچ رابطه ای با محتوای صفحه نداشته باشد.
  • از description های معمول شبیه "این یک صفحه وب است " یا " صفحه ای درباره کارت های بیسبال " استفاده نکنید.
  • Description ها فقط باید حاوی کلمات کلیدی باشند
  • از کپی کردن کل محتوا در متا تگ description خودداری کنید.
 
تگ های عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه ایجاد کنید

داشتن متا تگ description های متفاوت برای هر صفحه هم به کاربران و هم به گوگل کمک می کند، بخصوص در سرچ هایی که کاربران ممکن است چندین صفحه از دامنه شما را بیابند ( به عنوان مثال سرچ هایی با استفاده از operator : site). اگر سایت شما هزاران و یا حتی میلیون ها صفحه دارد  متا تگ description های  دستی احتمالا امکان پذیر و عملی نیستند. در این حالت شما می توانید به طور خودکار متا تگ description را بر اساس محتوای هر صفحه ایجاد  کنید.

توجه:

از متا تگ description  های یکسان برای تمام صفحات یا تعداد زیادی از صفحات سایت خود استفاه نکنید.



تهیه و ترجمه توسط تیم آموزشی اوستا هاست


آیا این پاسخ به شما کمک کرد؟

« برگشت

Powered by WHMCompleteSolution